Lorenzaccio, act i, scene - anmeldelser - Ord

Jeg ønsker i fremtiden å styre meg selv mitt rike

På hans fars død, Louis XIII, Louis var bare fem år gammel, og den unge kongen var plassert under regency av sin morAnna av Østerrike, som ble gitt regjeringen til kardinal Mazarin, der departementet var preget av to viktige hendelser: en borgerkrig satt i gang av den opprør av adelsmenn, kalt Fronde og inngåelse av freden i Westfalen, som tok de tretti års krig. Louis XIV er kronet til konge den sep tjuin i Reims, men han forlot regjeringen til kardinal Mazarin, mens han fortsetter sin militær trening. Mazarin dør i natt av åtte til neu fmars, og den unge kongen av tjue-tre årene deretter erklærer herved til hans statsråder:"kardinal Mazarin er død, ærede Statsråder, det er for meg at du vil snakke nå. Jeg ønsker å peke Statsminister, jeg vil gjøre bruk av dem som har masse for agirsous meg i forhold til deres funksjoner og, hvis det skjer at jeg trenger ditt råd, vil jeg be". Louis XIV, som alle konger av Frankrike er hellig, og Kongen av guddommelig rett.

Han tenker at han er viseregent av Gud på Jorden, og at denne tittelen han skal gjengi konto til ingen, og har absolutt makt.

Det vil ringe noen gang Usa-general, og vil fjerne retten til remonstrance av parlamenter. er et romantisk drama skrevet i av Alfred De Musset. Dette siste tilhørte den romantiske bevegelsen, han var en poet, romanforfatter og dramatiker. I henhold til definisjonen av Victor Hugo i forordet til Cromwell, romantisk drama er blandingen av sjangere (komedie, tragedie), nektelse av visse regler som enhet. Du kan allerede være, men jeg satt på saken. Ellers ville jeg gjerne vite om noen er i behov av kommentarer på tekster av Chateaubriand som hadde blitt gjort for å Venezia. Så jeg må gå til en jævla S, jeg vil sette dem her også hvis du vil. er et romantisk drama skrevet i av Alfred De Musset. Dette siste tilhørte den romantiske bevegelsen, han var en poet, romanforfatter og dramatiker. I henhold til definisjonen av Victor Hugo i forordet til Cromwell, romantisk drama er blandingen av sjangere (komedie, tragedie), nektelse av visse regler som enhet i tid, sted eller regelen.

Musset Musset, poet og dramatiker av det.

århundre og er en av lederne av den romantiske skole. Han ble kjent over hele den første delen av det. århundre Vi vet om ham:"På ne badine pas avec l' amour", komedie"av Alfred de Musset En gårdsplass av palasset til Hertugen.

Utgir seg for å være overlegen

Hertugen Alexander på en terrasse på sidene trening av hester i banen. SIR MAURICE Lorenzo er en ateist det gjør narr av alt. Hvis regjeringen i din Høyhet er ikke omgitt av en dyp respekt, det kan ikke være solid. Folk kalt Lorenzo, ser lyset av dag, som er inspirert av drapet på Hertugen av Medici av Lorenzo. Passasjen bare studert dette en dialog mellom marquise og cardinal Cibo. Problem: I hvilken grad dette utdraget presenterer-byen Firenze som smeltedigel av fordervelse. Aksen er et arbeid som er oppriktig.

Oppriktighet av følelser som roper helten revet, oppriktighet av kollektive idealer, den størrelsen som er vist med åpenhet.

Under en tilsynelatende kompleksitet, den mest vellykkede og mest naturlige drama, romantisk fransk er også en. sekretær utdannet i ragionera Ora che sei abbastanza vecchio io ti dirò perché noi emigrati dalla Calabria. Eravamo molto e poveri abbiamo vissuto i una piccola casa di Cosenza, min nostri ansatt sono troppo bassi e il debito troppo forte per noi. Quindi tua madre ed io abbiamo deciso di jeg er spent di più, ma debiti var troppo alti così gli ufficiali giudiziari hanno minacciato di sfrattare noi ma ikke avevamo niente da pagare così en giorno arrivarono gli.